Friday 9 August 2013

partner baru saya (eos 550d)

hye kawan.. pada entri inisy nk ceritakan tentang partner baru saya.. eos 550d.. ini adalah camera model canon yg untuk kali pertamanya saya pegang dan gunakan... pada asalnya saya menggunakan nikon dan berhasrat untuk terus menggunakannya... akan tetapi atas sebab yg x bleh dielakkan sy trpakse membeli eos ini...


tujuan utama membeli camera ini adalah utk wedding kakak sy..  iaitu tujuan photography dan video graphy...

ermm..formal sngt lah..ckp aku jelah..leh an..hehe
ok.. aku nk cite sikit lah pengalaman aku dngn partner ni... aku dpt camera ni pon last2 minit.. iaitu mase pengantin laki dahh smpi(mse nak nikah).. camera tu pd abg kpd abg ipar aku sbb aku kirim at kl.hehe.. jd dngn mse last2 minit dpt tu.. pergh sedkit trpinga2 aku nk gne...mklmlah, slame nie gne nikon.. ttbe pekena canon...mak oi... cbe korg bygkan lau ade at tmpt aku.... aku dngn jantung berdegup kencang... cbe paham kan setiap fungsi camera tu... amek mase jgklah dlm mase 5-10minit..memandangkan .aku adalah videographer n bkn photographer... jadi aku pilih setting yg trbaik utk video... abg tu mse awal2 bg pon ade ckp jgk..tau x gune? aku pon snyp jek..malu kot...huhu... last2 aku tnye abg tu... bang ni mcm mane nak amek video (dlm hati menahan malu) abg tu pon tngok...last2 dea bg at kawan dea... lak!.. dea pon pkai nikon...hampeh.. abg tu pon tngok...dea cbe tekan2...dea pon x bpe nk pasti sbb bese dea amek gmbr jek..huhu.. last2 aku yg jmpe sndri..haha...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers